Resultaat 51 - 60 (van 62)

• Gezocht: Jongeren tussen de 18-24 jaar Bekijk details

7 juli 2021

Ben jij tussen de 18 en 24 jaar en vind je het leuk om mee te denken over de toekomst van de (online) Bibliotheek? Meld je dan aan voor een pizza-ontwerpsessie en krijg een half jaarabonnement t.w.v. € 32,50 cadeau.

• Voor iedereen onder de 18: Boek 'n Trip Bekijk details

29 juni 2021

Deze zomer hebben we een speciale actie voor alle lezers tot 18 jaar: Boek 'n Trip. Probeer deze zomer 10 e-books en 10 luisterboeken! Gratis, ook als je geen lid bent.

• Wethouder Eveline Schell opent Informatiepunt Bekijk details

10 juni 2021

Wethouder Eveline Schell opende op donderdag 10 juni het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek IJsselstein. Ze ging in gesprek met Betul van Stichting Pulse, Erika van het Sociaal Team en Hanna van de Bibliotheek IJsselstein.

• Bibliotheek IJsselstein opent Informatiepunt Digitale Overheid Bekijk details

31 mei 2021

Vanaf dinsdag 8 juni opent de Bibliotheek IJsselstein in samenwerking met de Gemeente IJsselstein en Stichting Pulse het Informatiepunt Digitale Overheid. Iedereen die vragen heeft over de overheid kan vanaf 8 juni terecht bij één van de inloopspreekuren.

• QR-sticker op prentenboek met voorleesfilmpje Bekijk details

17 mei 2021

Wel eens van De Voorleeshoek gehoord? Kinderen tot en met 10 jaar met een bibliotheekabonnement vinden er honderden filmpjes, waarin de prachtigste prentenboeken, verhalen en sprookjes worden voorgelezen. Met de QR-stickers op onze boeken vind je deze filmpjes nu nog makkelijker.

• 10.000e afhaalpakket een feit Bekijk details

22 april 2021

Op dinsdag 20 april jl. werd Chrissey (9 jaar) blij verrast met een bloemetje en een boekenpakket. Chrissey bleek degene te zijn die het 10.000e afhaalpakket in de AfhaalBieb kwam afhalen. Ze was overdonderd dat zij het 10.000e pakket uitgereikt kreeg. “Ik vind het hartstikke leuk om te lezen. Ik ben erg blij met deze verrassing.”

• Tip van de Mediacoach: Is dat echt zo? Bekijk details

15 maart 2021

Bijna zeven op de tien Nederlanders maakt zich zorgen over de invloed van nepnieuws. Hoe kun je uitzoeken of informatie te vertrouwen is? De website 'is dat echt zo' helpt je.

• Voorlezen met de Digitale Voorleestas Bekijk details

15 februari 2021

Een keertje anders voorlezen? Dat kan met onze Digitale Voorleestas. Bekijk samen met je kind een digitaal prentenboek en ga er actief mee aan de slag met hulp van doe-, zing-, speel- en praatopdrachtjes.

• Online cursussen, gratis voor bibliotheekleden Bekijk details

4 februari 2021

Haal nog meer uit je bieblidmaatschap! Speciaal voor leden van de Bibliotheek hebben we een aanbod van interessante cursussen en trainingen samengesteld. Als lid van de Bibliotheek kun je deze online cursussen gratis volgen.

• Universiteit van Nederland: colleges voor iedereen Bekijk details

2 februari 2021

Wat is een winterdepressie? Kun je van slootwater drinkwater maken? Hoe maak je een foto van een zwart gat? Volg een college aan de Universiteit van Nederland en je wordt vanzelf wijzer.

Paginanavigatie