Nu ook thuis beter leren computeren via de Bibliotheek

Gepubliceerd op: 31 januari 2022 15:00

Wil je handiger worden met de computer, tablet en smartphone? Volg dan gratis online SeniorWeb-cursussen. Je kunt kiezen uit maar liefst 25 cursussen. Ze zijn er voor iedereen, jong en oud, ook als je geen lid bent van de Bibliotheek.

De cursussen zijn geschikt voor zowel beginners als iets gevorderde cursisten. Je volgt ze in je eigen tempo, waar en wanneer het jou uitkomt.

Overzicht cursussen

• E-mailen, 4 programma's
  • Foto's beheren en bewerken, 5 programma's
  • Leer alles over Whatsapp, 2 programma's
  • Leren werken met Android
  • Leren werken met Apple, 3 programma's
  • Online opslag en backup, 4 programma's
  • Starten met Windows, Excel en Word, 4 programma's
  • Typen met 10 vingers
  • Veilig en bewust online

Dit pakket wordt nog uitgebreid.

Bekijk alle cursussen op Seniorweb

Meedoen

Om deze gratis online cursussen van SeniorWeb te volgen, heb je wel een account nodig. Dat kun je aanvragen in de Bibliotheek*, ook als je geen lid bent. De bibliotheekmedewerker verzorgt de registratie. Daarna ontvang je binnen 15 minuten je inloggegevens per e-mail en kun je aan de slag.

* In Houten is de Bibliotheek alleen open met zelfservice. Daar kun je langskomen tijdens de Digi-inloop, elke dinsdag tussen 13.30 en 15.30 uur.

Meer hulp nodig?

Ook daarvoor kun je terecht bij de Bibliotheek. We helpen je gratis, ook als je geen lid bent.

Kijk op Meer doen met de computer