Nieuw lesmateriaal voor school of thuis (6-9 jaar)

Gepubliceerd op: 27 januari 2021 14:19

Boeken lezen of luisteren kan ook als de bibliotheek gesloten is. Onze leesconsulent heeft nieuw lesmateriaal gemaakt bij twee leuke boeken.

Welk boek kies jij?

'Pim en het pinda-kanon': Pim woont bij zijn valse stiefoom Stef. Hij moet de hele dag pinda's pellen. Stiefoom Stef beschiet hem vaak met zijn pinda-kanon. Pim heeft er genoeg van.
Je kunt het boek 'Pim en het pinda-kanon' lenen via de online bibliotheek: als e-book

'De kikkerbilletjes van de koning': dit is een bundel met vijftien moderne sprookjes met een verrassende draai. Zo is er een dappere 'ridster' die een knappe prins redt en verandert een koning in een kikker.
Je kunt het boek 'De kikkerbilletjes van de koning' lenen via de online bibliotheek: als e-book

Discussie en verwerking

In de lesbrief geven we je tips voor een gesprek over dit onderwerp. We sluiten af met een aantal verwerkingsopdrachten.

Download hier de lesbrief voor 'Pim en het pinda-kanon' [pdf]

Download hier de lesbrief voor 'De kikkerbilletjes van de koning" [pdf]

Bekijk hier de lestips van 6 januari 2021

Lezen als digitaal boek