Lesmateriaal voor school of thuis (6-9 jaar)

Gepubliceerd op: 23 maart 2021 10:26

Als de bibliotheek gesloten is, kun je nog steeds boeken lezen of luisteren via de online bibliotheek. Onze leesconsulent maakte lesmateriaal bij twee spannende boeken.

Welk boek kies jij?

'De schat van de zeerover': Pam en haar vriendjes gaan kamperen in de duinen bij de zee. Een gevonden fles met brief en een verloren mobieltje vormen het uitgangspunt van een spannende speurtocht.
Je kunt het boek lenen via de online bibliotheek: als e-book

'Tim de kleine boswachter': Tim is gek op de bossen. Als het even kan klimt hij in bomen, springt hij in plassen en bouwt hij hutten. Tim weet zoveel over de natuur, dat hij op een dag zelf een échte boswachter mag worden.
Je kunt het boek lenen via de online bibliotheek: als luisterboek

Discussie en verwerking

In de lesbrief geven we je tips voor een gesprek over dit onderwerp. We sluiten af met een aantal verwerkingsopdrachten.

Download hier de lesbrief voor 'De schat van de zeerover'

Download hier de lesbrief voor 'Tim de kleine boswachter'

Bekijk hier de lestips van 27 januari 2021

Bekijk hier de lestips van 6 januari 2021