Let op: tijdens Goede Vrijdag (29 maart) sluiten onze vestigingen om 17:00 uur, op Tweede Paasdag (maandag 1 april) zijn alle vestigingen gesloten.

Ontdek de online schatten van de bieb

Thema mei 2022

De Bibliotheek vergroot je wereld, ook online

De Bibliotheek is veel meer dan alleen boeken. Ook online is er van alles te lezen, te leren en te doen. Daarom zetten we deze maand in het zonnetje wat de Bibliotheek jou online nog meer te bieden heeft. Bronnen van informatie, cursussen en oefenprogramma's, waarmee vanuit je eigen huis aan de slag kunt. Allemaal om jou te laten groeien en bloeien.

Populair

Ontdek meer van jouw Bibliotheek

Bekijk welke handige bronnen je allemaal online kunt gebruiken via de Bibliotheek, ook vanuit huis. Voor jeugd & jongeren én voor volwassenen.

Lezen & Luisteren

E-books, luisterboeken, films, muziek en online tijdschriften. Genieten maar!

Naar Lezen & Luisteren

Leren & Ontwikkelen

Veel online cursussen of leren voor je theorie. Alles om je te helpen ontwikkelen!

Naar Leren & Ontwikkelen

Ontdekken & Onderzoeken

Wetenschappelijke bronnen of zelf op onderzoek uit. Ontdek meer.

Naar Ontdekken & Onderzoeken

Ook voor de jeugd

Met je bibliotheekpas kun je online oefenen voor je theorie-examen, voorleesfilmpjes bekijken, informatie zoeken voor je werkstuk, oefenen voor de basisschoolvakken en nog veel meer. Kijk meteen wat er allemaal kan.

Ga naar Online Lezen & Leren

Delpher

Op Delpher vind je miljoenen pagina's uit historische kranten, boeken en tijdschriften. Full-text online.

Naar Delpher

Pressreader

Met PressReader lees je gratis meer dan 7.400 internationale kranten en tijdschriften. In 54 talen.

Lees hoe het werkt

TijdschriftenBieb

Lees tijdschriften op je telefoon of tablet. Van AutoWeek tot Yoga Magazine. Zoveel als je wilt.

Download de app

Thuis beter leren computeren

Maak gebruik van de gratis cursussen van SeniorWeb. Om bijvoorbeeld beter te leren e-mailen, werken met Windows, Word en Excel of Whatsapp gebruiken. Je kunt kiezen uit maar liefst 25 cursussen. Voor jong en oud, ook als je geen lid bent van de Bibliotheek.

Bekijk het aanbod

Thuis oefenen met taal en internetten

Op onze Taalhuispagina staan leuke programma's om te oefenen met taal. Online, bij jou thuis. Oefenen met spelling en grammatica, woorden leren en oefenen met de krant lezen. Veel plezier!

Ontdek de oefenpagina's

Tip van onze Mediacoach

Voorleesfilmpjes

Bekijk samen met je kind de voorleesfilmpjes van de Voorleeshoek, Bereslim, SchoolTV en WePboek.

Naar voorleesfilmpjes

Yoleo

Lezen en luisteren tegelijk! Ruim 80 boeken van AVI-start tot AVI-plus. De tekst wordt getoond en voorgelezen.

Naar Yoleo

Werkstuk en spreekbeurt

Hoe maak je een werkstuk of spreekbeurt? En waar vind je een goed onderwerp en betrouwbare informatie? Hier vind je handige websites.

Voor werkstuk en spreekbeurt