Let op: tijdens Goede Vrijdag (29 maart) sluiten onze vestigingen om 17:00 uur, op Tweede Paasdag (maandag 1 april) zijn alle vestigingen gesloten.

Vrijwilliger Publieksservice

Naar startpagina vrijwilligers

Help mee om de Bibliotheek een gastvrije plek te maken

De Bibliotheek wil een gastvrije plek zijn voor iedereen. Daarvoor moet voor en achter de schermen veel gebeuren. Zoals bezoekers helpen, ons collectie aantrekkelijk neerzetten en helpen bij activiteiten. En ook technische klussen.

Zoek jij inspirerend en betekenisvol vrijwilligerswerk? Wij hebben regelmatig vacatures. Bekijk welk werk bij jou past.

Gastvrouw/gastheer

Samen met het team zorg je ervoor dat bezoekers zich welkom voelen. Je wijst ze de weg in de bibliotheek en helpt ze zo nodig bij vragen rondom het lenen. Ook draag je bij aan een aantrekkelijke presentatie van onze collectie.

Vacature in: Leerdam, Vianen en Ameide

Opruimen/logistiek

Samen met het team zorg je voor een opgeruimde bibliotheek en een aantrekkelijke presentatie van onze collectie. Zo draag je bij aan een gastvrije sfeer.

Vacature in: Leerdam en Vianen

Bibliotheek-duizendpoot

Als vrijwilliger in een van onze kleine vestigingen (Bibliotheekpunten) combineer je gastvrijheid met praktisch werk. Samen met een collega-vrijwilliger help je bezoekers en houd je de collectie opgeruimd.

Momenteel zijn er geen vacatures.

Voorlezen

Kun je goed omgaan met kinderen? Als voorlezer in de bibliotheek betrek je ze actief bij een verhaal en draag je bij aan hun plezier in boeken en lezen.

Vacature in: Leerdam

Technische klussen

Je bent handig met gereedschap en helpt ons met klusjes in de bibliotheek, zoals licht timmerwerk, vervangen van lampen en herstelwerkzaamheden.

Vacature in: Leerdam