Durf en Dromen: een bijzondere gedichtenbundel

Gepubliceerd op: 11 oktober 2019 14:26

Op vrijdag 13 september werd onder grote belangstelling het eerste exemplaar van de gedichtenbundel ‘Durf en Dromen’ aan Wethouder Kamstra overhandigd.

De gedichtenbundel is gemaakt met deelnemers en vrijwilligers van de Taalinloop Vianen. Met als thema ‘Durf’, was dit een bijzondere manier om de Nederlandse taal te oefenen. Hun gedichten en verhalen vertellen wat de Taalinloop betekent voor mensen. De mooie gedichten raken je en laten een kant zien van mensen die je niet altijd ziet. Klik hier om de gedichten en verhalen te lezen.

Week van de Alfabetisering
De bundel is gemaakt in het kader van de landelijke Week van de Alfabetisering. In die week zet de Stichting Lezen & Schrijven zich samen met zoveel mogelijk mensen, bedrijven en organisaties (extra) in voor een geletterd Nederland. Bibliotheek Lek & IJssel ondersteunt deze actie vanzelfsprekend meer dan van harte en organiseert ieder jaar extra activiteiten.

Meedoen?!
Bent of kent u iemand die ook wel een handje hulp kan gebruiken bij het (beter) leren van de Nederlandse taal? Kom ook (of verwijs) naar de Taalinloop op woensdag- of zaterdagochtend van 10:00 -12:00 uur in de bibliotheek Vianen (Spekdam 2). Deelname is gratis.