“Ik vermoed dat mensen een extra uurtje langer open wel kunnen waarderen”

Melvin Hendrikse

Melvin komt ongeveer vier dagen in de week naar de Bibliotheek, waar hij vanaf een uur of 11 tot sluitingstijd zit te werken.

“De Bibliotheek biedt mij een plek waar ik ongestoord en rustig kan werken, terwijl ik wel wat mensen om mij heen heb. Het personeel is vriendelijk en toont zich betrokken met de bezoeker, faciliteiten zijn in voldoende mate aanwezig en de bibliotheek is overzichtelijk en geordend. De bibliotheek is een open en toegankelijke plek, en vervult daarmee een belangrijke functie met betrekking tot sociale cohesie in IJsselstein.

Graag zou ik zien dat de openingstijden wat verruimd werden, bijvoorbeeld tot een uur of 6. Vaak zijn er mensen die na hun werk nog even gauw langs wippen om de krant te lezen, en ik vermoed dat die mensen een extra uurtje wel kunnen waarderen. Anderzijds snap ik dat het personeel ook wel naar huis wil, en dat een verruiming van de openingstijden er misschien niet inzit.

Scholieren veroorzaken soms ook wat geluidshinder. Op zich wordt daar door het personeel goed mee omgegaan, maar wellicht is het verstandig om hiervoor met derden naar een langetermijn-oplossing te zoeken.

Al met al zal ik zeker in een persoonlijk gesprek de Bibliotheek aanraden. Er is altijd wat te doen, en in ieder geval dus lekker om te werken."