Let op: tijdens Goede Vrijdag (29 maart) sluiten onze vestigingen om 17:00 uur, op Tweede Paasdag (maandag 1 april) zijn alle vestigingen gesloten.

Uitbreiding IDO-spreekuren in Bibliotheek Houten-Centrum

Gepubliceerd op: 6 april 2023 14:32

Vanaf dinsdag 11 april 2023 breidt het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de Bibliotheek Houten-Centrum uit met een extra spreekuur. Hiermee heeft de Bibliotheek nu drie spreekuren per week. Ook zal het spreekuur van de donderdagochtend naar de middag verplaatsen.

Overheidsvragen

Tegenwoordig kun je van alles regelen via het internet. Ook zaken doen met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Veel mensen vinden dit lastig en zouden hier graag hulp bij krijgen. Daarom opent de Bibliotheek Houten-Centrum het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO). Dit is het tweede IDO dat de Bibliotheek Lek & IJssel opent.

Waarvoor kun je terecht?

Bij het Informatiepunt Digitale Overheid kun je terecht met vragen over bijvoorbeeld het aanvragen van de energietoeslag, DigiD, belastingen en toeslagen, zorg, verkeersboetes, de werkmap van het UWV, het verlengen van uw rijbewijs, uw AOW, inburgering, studiefinanciering en nog veel meer. Ook kun je leren werken met de computer.

Nieuwe spreekuren:

• Dinsdag van 13.30 – 16.30 uur
  • Woensdag van 13.30 - 16.30 uur
  • Donderdag van 13.30 -16.30 uur

De spreekuren zijn gratis, ook als je geen lid bent van de Bibliotheek. Een afspraak maken is niet nodig. Onze medewerkers vind je op de begane grond achterin de Bibliotheek, links van het Koffie-atelier.

Wil je meer weten over het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO)?

Klik hier voor meer informatie