Uitbreiding dienstverlening Bibliotheek Houten-Centrum

Gepubliceerd op: 21 december 2022 12:14

De dienstverlening in Bibliotheek Houten-Centrum wordt uitgebreid en gaat in het nieuwe jaar van 'self-service' naar 'half-service'. Ook wordt de Bibliotheek boetevrij.

Uitbreiding service

Half-service is een combinatie van self-service en service van medewerkers. In de ochtend kun je zelf boeken lenen en terugbrengen, zoals je dit gewend bent. Vanaf 13:00 uur kun je ook terecht met vragen en advies over bijvoorbeeld:

• collectie;
  • trainingen en cursussen;
  • activiteiten.

Boetevrij lenen

De te-laatboete voor geleende items die te laat terug worden gebracht, vervalt vanaf 2023. Wel worden vervangingskosten in rekening gebracht als het item kwijt of beschadigd is.

Let op: items die zijn geleend tot en met 31 december 2022 en die te laat worden ingeleverd in 2023, daar geldt de boete nog wel voor. Het gaat dus echt om items die geleend zijn vanaf 1 januari 2023.

Hoe werkt boetevrij lenen?

Is je boek nog niet uit en kun je het verlengen? Doe dat dan eerst in 'Mijn Bibliotheek' of de app. Is de inlevertermijn verstreken, dan hoef je geen boete van €0,20 per dag meer te betalen. Na de inlevertermijn volgen maximaal 2 inleverherinneringen via e-mail. Ook dan betaal je geen te-laatboete. Lever je het item hierna nog niet in, dan sturen we je een factuur met de vervangingskosten van het item.