Teken nu voor behoud van de culturele sector in Houten

Gepubliceerd op: 15 april 2024 12:00

In 2026 moeten er bezuinigingen komen in Houten. Deze bezuinigen zouden ervoor kunnen zorgen dat culturele voorzieningen verminderen of verdwijnen. Jouw stem telt! Help mee en teken ons burgerinitiatief om cultuur, sport en de Bibliotheek te behouden in Houten.

Teken nu het burgerinitiatief!

Initiatiefnemers van het burgerinitiatief zijn Theater Aan de Slinger, vanHouten&co, de Bibliotheek Lek & IJssel, Sportplatform Houten en de Houtense Cultuurtafel. De zorgen bij deze partijen zijn ondanks de resultaten van de 'Ronde van Houten' nog steeds groot. Daarom is er een burgerinitiatief opgesteld.

In dit initiatief pleiten wij (sport, cultuur en welzijn) voor het behoud van de basisinfrastructuur. Laten we daarom samen ervoor zorgen dat deze belangrijke voorzieningen in Houten blijven!

Waar kan ik tekenen?

• de Bibliotheek Houten-Centrum, Bibliotheek Houten-Schoneveld en Bibliotheekpunt Schalkwijk
  • Tijdens openingstijden bij de balie
  • Tekenen kan tot en met donderdag 2 mei

Vanaf 3 mei worden alle handtekeningen van de verschillende organisaties verzameld en ingediend bij de gemeente.

Lees het hele burgerinitiatief hier

Resultaten Ronde van Houten

Afgelopen maanden riepen we inwoners van Houten al op om van zich te laten horen tijdens de 'Ronde van Houten'. Hier hadden inwoners inspraak op de besluitvorming in de vorm van interviews op straat, een digitale enquĂȘte en in een zogenaamde Kopgroep. Hierin werd gevraagd wat inwoners belangrijk vinden.

Uit de online vragenlijst kwam dat deelnemers niet willen bezuinigen op sport en cultuur. Alle resultaten van de 'Ronde van Houten' lees je in het participatielogboek van de Gemeente.

Lees het participatielogboek hier