Let op: tijdens Goede Vrijdag (29 maart) sluiten onze vestigingen om 17:00 uur, op Tweede Paasdag (maandag 1 april) zijn alle vestigingen gesloten.

Stap in de schoenen van een online trol

Gepubliceerd op: 16 januari 2023 11:58

Je bent net verhuisd naar een nieuwe stad. Daar willen ze een speciaal park voor katten maken. In het spel Cat Park ga jij als een trol aan de slag om dat te voorkomen.

Een game over nepnieuws en des-informatie

Cat Park is een serious game over desinformatie. Je wordt als nieuwe inwoner uitgenodigd om lid te worden van een groep die fel tegen het nieuwe Cat Park is. Het is jouw taak om zoveel mogelijk mensen te overtuigen van jullie standpunten: natuurlijk moet dat park voor katten er niet komen!

Ga te werk als een trol

Gebruik misleidende technieken en taktieken, speel in op de emoties van de inwoners, gebruik memes en zet mensen tegen elkaar op. Zo krijg je meer volgers en wordt de bouw van het Cat Park tegengehouden.

Start het spel en ontdek jouw skills (in 20 minuten)

Meer lezen over nepnieuws

Nepnieuws is misleidende en onjuiste informatie, die wordt verspreid om geld te verdienen of om de publieke opinie te beïnvloeden. Het is een vorm van desinformatie.
Desinformatie en nepnieuws kunnen vele vormen hebben: een nieuwsbericht op het internet, een video op sociale media of een plaatje in een appgroep.

Om weerbaar te worden tegen beïnvloeding, is het belangrijk om een kritische houding ten opzichte van mediaberichten te leren.

Zo verspreiden internettrollen nepnieuws.

Ben je jonger dan 15 jaar? Speel dan het Slecht Nieuws Spel