Inloggen met één inlogaccount vanaf 11 juni

Gepubliceerd op: 29 mei 2024 14:08

Het is bijna zover: de invoering van Single Identity. Hierbij hebben alle bibliotheekgebruikers één inlogaccount voor alle digitale bibliotheekdiensten. Van het lenen, reserveren of verlengen van fysieke boeken tot het lenen van e-books of luisterboeken. Single Identity gaat 11 juni in.

Inloggen bij de Bibliotheek

Momenteel is het zo dat je voor het gebruik van online diensten vanuit Wise, denk aan online verlengen en reserveren, een eigen inlog nodig hebt. Dit kan het pasnummer zijn of een gebruikersnaam, met een bijbehorend wachtwoord. Als je daarnaast ook een account bij de online Bibliotheek hebt voor de e-books of luisterboeken, heb je daar een aparte inlog nodig. Het gebeurde nog wel eens dat mensen de wachtwoorden door elkaar haalden en dat het inloggen dus met de nodige problemen gepaard ging. De oplossing hiervoor: single identity.

Vanaf 11 juni inloggen met één inlogaccount

Vanaf 11 juni gaat het inloggen voor zowel ‘MijnMenu’ als de online Bibliotheek samengevoegd worden. Als je wil inloggen voor een van beide systemen, dan word je geleid naar een aparte server waarop je dan met 1 gebruikersnaam en 1 wachtwoord inlogt, waarna je verder kan in het betreffende systeem. De ‘oude’ wachtwoorden worden dan niet meer apart opgeslagen in de aparte systemen, maar er wordt 1 wachtwoord opgeslagen op de AV-server. Geen gedoe meer dus met twee verschillende inlogaccounts! Al onze leden krijgen binnenkort nog een e-mail waarin de overgang naar Single Identity wordt uitgelegd.