Let op: tijdens Goede Vrijdag (29 maart) sluiten onze vestigingen om 17:00 uur, op Tweede Paasdag (maandag 1 april) zijn alle vestigingen gesloten.

Oekraïense kinderen ontvangen tweetalige prentenboeken

Gepubliceerd op: 30 juni 2022 14:00

Afgelopen week zijn verschillende exemplaren van 'Samen Sprookjes Lezen', een tweetalig theaterlezenboek voor kinderen, uitgedeeld aan Oekraïense kinderen die zijn opgevangen in Houten, Vianen en IJsselstein.

Deze prachtige boeken kunnen dankzij een actie van uitgeverij De Inktvis gratis besteld worden door bibliotheken en uitgedeeld worden op scholen en kinderopvanglocaties waar gevluchte kinderen uit Oekraïne worden opgevangen.

De Oekraïense kinderen kunnen samen met de Nederlandse kinderen in de klas het sprookjesboek lezen dat in het Nederlands en Oekraïens geschreven is. Zo hoopt de uitgeverij de kinderen welkom te laten voelen in Nederland. Theaterlezen doe je samen en daardoor is het een verbindende activiteit, waarbij het bevorderen van de taal- en leesontwikkeling een meegenomen 'bijproduct' is.

Boeken uitgedeeld in Houten, Vianen en IJsselstein

De Bibliotheek Lek & IJssel heeft ook een doos van deze boeken besteld. Er zijn exemplaren uitgedeeld aan kinderen van de Taalklas (WIJ-school) in IJsselstein, de basisschool Tijl Uilenspiegel in Vianen en de Bogermanschool in Houten.

Er zijn nog boeken over om uit te delen aan scholen die Oekraïense vluchtelingen opvangen. Stuur een mailtje aan team Educatie als jouw school gebruik wilt maken van deze actie.