Geef boeken een tweede kans

Gepubliceerd op: 11 april 2023 11:18

Vanaf dinsdag 11 april verzamelt de Bibliotheek IJsselstein gebruikte en ‘uitgelezen’ boeken om een basisvoorraad voor Zomerruilen aan te leggen.

Doneer jouw 'uitgelezen' boeken

Het gaat om Nederlandstalige literatuur, romans en thrillers voor volwassenen. Iedereen die boeken heeft liggen die uitgelezen zijn en liggen te verstoffen: doneer ze aan de ruilmarkt in de Bibliotheek IJsselstein. Zo geef je jouw oude boeken een tweede kans!

De boeken die je inlevert, moeten wel aan een aantal eisen voldoen:

• Ze moeten nog intact zijn
  • Ze moeten er netjes uit zien
  • Ze moeten onbeschreven zijn.

Boeken inleveren kan tot 26 mei in de Bibliotheek IJsselstein, tijdens openingstijden.

Boekenvoorraad voor Zomerruilen

Zomerruilen start 26 mei in de Bibliotheek IJsselstein. Dit is een ruilmarkt die tot het einde van de zomer duurt. Bezoekers kunnen Nederlandstalige boeken komen ruilen voor een ander exemplaar. Een boek voor een boek. Zo kunnen de ruilers anderen blij maken met een boek waar ze zelf van genoten hebben en zelf extra ‘leesvoer’ vinden voor de zomerperiode.

Met zomerruilen geef je boeken bovendien een tweede kans. Daarnaast is het een mooie manier om eens een heel ander genre te lezen dan je gewend bent.