Wethouder Eveline Schell opent Informatiepunt

Gepubliceerd op: 10 juni 2021 17:00

Wethouder Eveline Schell opende op donderdag 10 juni het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek IJsselstein. Ze ging in gesprek met Betul van Stichting Pulse, Erika van het Sociaal Team en Hanna van de Bibliotheek IJsselstein.

Rollenspel

De wethouder kroop tijdens haar bezoek in de huid van een nieuwkomer in IJsselstein die op zoek was naar een huisarts. Een bijstandsmoeder die een aanslagbiljet voor de gemeentelijke belastingen had ontvangen en deze niet kon betalen. En iemand die net 18 was geworden en van alles zelf moest gaan regelen, maar niet wist waar ze moest beginnen.

De wethouder was onder de indruk. Ze prees de samenwerking en de verbinding die ze nu al zag ontstaan.

Over het Informatiepunt

Bij het Informatiepunt Digitale Overheid kun je terecht met vragen over DigiD, belastingen en toeslagen, zorg, verkeersboetes, de werkmap van het UWV, het verlengen van uw rijbewijs, uw AOW, inburgering, studiefinanciering en nog veel meer. Ook kun je leren werken met de computer.

β€œMet het Informatiepunt kunnen we mensen met een hulpvraag op een laagdrempelige manier helpen. En door de samenwerking met het Sociaal team, de Gemeente, Stichting Pulse en de Bibliotheek, kunnen we mensen sneller doorverwijzen naar de juiste plek.”

Aldus Hanna Ruiten, projectleider digitale inclusie bij de Bibliotheek.

Openingstijden Informatiepunt

• dinsdag van 13.00 – 16.00 uur
  • donderdag van 9.30 -12.30 uur
  • vrijdag van 9.30 – 12.30 uur.

Een afspraak maken is niet nodig. Ook als je geen lid bent van de Bibliotheek ben je welkom.

Meer informatie?

Klik hier voor meer informatie