Digitale balans

Gepubliceerd op: 20 maart 2023 13:19

Zelftest digitale balans

Digitale media zijn niet meer weg te denken uit ons leven en de samenleving. Maar hoe voorkom je dat je de hele dag digitaal bezig bent?

Bliepjes en piepjes

Even je telefoon checken, nog snel een mailtje versturen voor je werk, iemand een appje sturen. Lukt het jou nog steeds om je telefoon weg te leggen? Kun je de bliepjes en piepjes negeren? Of ben je de balans kwijt tussen online en offline zijn?

Op zoek naar balans

Doe de test om te kijken hoe het staat met jouw digitale balans. Deze is namelijk voor iedereen anders. Het is afhankelijk van hoe jij je voelt bij wat je online en offline doet.

Ik wil mijn digitale balans weten

De uitslag

En, wat kwam er uit je test? Ben je in balans of zijn er nog verbeterpunten?
Download jouw testresultaten zodat je de tips nog eens kan bekijken.
Is jouw digitale balans in orde? Super!

De Bibliotheek

Wil je even offline zijn, kom dan in de Bibliotheek lezen of iemand ontmoeten. Of leen wat materialen om thuis fijn mee op de bank te kruipen.
Wil je béter online zijn en heb je nog hulp nodig op het digitale pad?
Volg een cursus Klik & Tik of kom naar de Digi-inloop.

Deze cursussen en hulp zijn beschikbaar

Lees meer over dit onderwerp in de online Bibliotheek