Let op: tijdens Goede Vrijdag (29 maart) sluiten onze vestigingen om 17:00 uur, op Tweede Paasdag (maandag 1 april) zijn alle vestigingen gesloten.

Bibliotheek IJsselstein gesloten wegens interne verhuizing

Gepubliceerd op: 28 november 2022 11:08

Tijdens de Kerstvakantie sluit de Bibliotheek IJsselstein een week haar deuren vanwege een interne verhuizing van de collectie. De Bibliotheek is dicht van maandag 26 t/m zaterdag 31 december 2022.

Vernieuwde indeling collectie

In de week dat de Bibliotheek gesloten is, zal een groot gedeelte van de collectie verhuizen naar een nieuwe plek. Hoofdreden voor deze interne verhuizing is de zichtbaarheid en toegankelijkheid van het Makkelijk Lezen Plein te vergroten. Alle volwassen fictie zal naar boven verhuizen en alle non-fictie verhuist naar beneden. Beneden komt ook de gehele collectie voor de jeugd, inclusief vier computerwerkplekken.

Voor de jeugd wordt de ruimte extra aantrekkelijk en ontspannen gemaakt door kussens/stoelen/banken aan te schaffen. Speciaal voor de jongste jeugd komt er een speelhuis en ander educatief speelgoed.

Extra uitleen- en innamepunt

Op de bovenverdieping komt er een extra uitleen- en innamepunt, zodat mensen die de lift gebruiken niet extra met de lift hoeven om romans te lenen.

Nieuwe indeling vanaf maandag 2 januari 2023

Maandag 2 januari 2023 gaat de Bibliotheek IJsselstein weer volgens reguliere openingstijden open. Vanaf dan kan iedereen de vernieuwde indeling van de collectie komen bekijken. Er komen flyers waar duidelijk op te lezen is op welke etage welke collectie te vinden is.