Let op: tijdens Goede Vrijdag (29 maart) sluiten onze vestigingen om 17:00 uur, op Tweede Paasdag (maandag 1 april) zijn alle vestigingen gesloten.

Voorstelling LTTRS in Leerdam

3 februari 2023, van 15:00 tot 16:00 | de Bibliotheek Leerdam

Kosten: gratis

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Tijdens de Nationale Voorleesdagen kunnen kinderen van 4 t/m 7 jaar (en hun ouders/verzorgers) naar een voorstelling komen over hoe moeilijk lezen kan zijn, maar ook hoe mooi! Er is plek voor 50 kinderen/volwassenen.

Voorstelling in de Bibliotheek Leerdam

• Vrijdag 3 februari 2023
  • Inloop vanaf 15:00 uur
  • Van 15:15 tot 16:00 uur is de voorstelling
  • Voor kinderen (en hun ouders/verzorgers) van 4 t/m 7 jaar
  • In de Bibliotheek Leerdam, Dr. Reilinghplein 3
  • Zorg dat je een kaartje hebt voor de voorstelling. Kaartjes zijn gratis en zijn vooraf te halen bij de Bibliotheek Leerdam.
  • Er zijn 50 kaartjes beschikbaar. Op=op.

Bekijk alle activiteiten tijdens de Nationale Voorleesdagen

Over hoe moeilijk lezen kan zijn. En hoe mooi!

LTTRS vertelt het verhaal van papa Loetje, dochter Lot en haar knuffel, Zeedraak. Gemaakt voor kinderen in de leeftijd van 4 tot 7 jaar én hun ouders.

Lot houdt van voorlezen en van woorden, maar haar papa Loetje niet. Als Lot papa vraagt om voor te lezen, heeft hij altijd weer een smoes paraat. Zijn bril is kapot. Zijn teen doet pijn. Of er zit een hongerig zwijn in zijn buik. Gelukkig heeft Lot haar knuffel, de zeedraak. Die geeft haar elke ochtend een woord van de dag. Woorden als 'koppig' of 'doorzetten'. Maar dan gaat Zeedraak terug naar zee. Als afscheidscadeau geeft ze Lot en Loetje een boek. Nu is de beurt aan papa. Toch?

LTTRS is een grappige, meeslepende voorstelling vol livemuziek die kinderen en hun opvoeders enthousiast maakt over (samen) lezen en nieuwe woorden leren.

De voorstelling was onderdeel van het project LTTRS, ontwikkeld onder leiding van KopGroep Bibliotheken, en gaat nu als losse voorstelling het land in.

Bekijk hieronder de trailer van de voorstelling: