Let op: tijdens Goede Vrijdag (29 maart) sluiten onze vestigingen om 17:00 uur, op Tweede Paasdag (maandag 1 april) zijn alle vestigingen gesloten.

Onderbouw - groep 1,2,3

Breng prentenboeken tot leven met prachtige vertelplaten en ontdek de bibliotheekcollectie. En verken samen met jouw leerlingen hoe je een robot kunt programmeren.

Hier vind je een overzicht van ons educatief aanbod voor groep 1, 2 en 3 van de basisschool. Uitleg nodig? Bekijk de video Bibliotheeklessen bestellen.

Leesbevordering

Groep 1 en 2

• Vertelkastje met Vertelplaten
    Blader door ons assortiment vertelplaten, reserveer ze en gebruik ze op school met het speciale vertelkastje.

• Nationale Voorleesdagen: groepsbezoek kleuters
    Locatie: in de Bibliotheek of op school
    Luister naar het prentenboek van het jaar, met mooie vertelplaten, verwerkingsactiviteit en muziek.

• Groepsbezoek Detectivehond     GRATIS
    Locatie: in de Bibliotheek
    Spelenderwijs maken de kinderen kennis met de Bibliotheek: van voorleesboeken tot eerste leesboekjes en eenvoudige informatieve boeken.

Digitale vaardigheden

Groep 1 en 2

• Robots voor Ukkies
    Locatie: op school
    Zelfstandig in te zetten leskist (Bee-Bot of Cubetto Primo) om op een speelse wijze met de kinderen aan de slag te gaan met programmeren.

• Robots voor Ukkies
    Locatie: op school
    Zelfstandig in te zetten leskist (Cubetto Primo of Ozobot) om op een speelse wijze met de kinderen aan de slag te gaan met programmeren.
  • Studio Poëzie
    Locatie: op school
    Dit lespakket met het accent mediawijsheid en leesbevordering kun je zelfstandig gebruiken. Met Studio Poëzie vergroten leerlingen de vaardigheid om een eigen verhaal te vertellen en te verbeelden.
    Meer informatie en bestellen (webshop)>

Voor leerkrachten en het hele team

In onze webinars maak je kennis met de nieuwste boeken en ontdek je handige werkvormen die je direct kunt inzetten in jouw groep. Heb je vragen over het opbouwen of uitbouwen van jouw schoolbibliotheek? Wij helpen je graag!

Bekijk ons aanbod voor leerkrachten

• Groepsabonnement

Wil je jouw groep geregeld voorzien van nieuwe en aantrekkelijke boeken? En gebruik maken van andere producten en diensten van de Bibliotheek?

Neem een groepsabonnement >

• Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van ons aanbod? En over leesbevordering en digitale vaardigheden? Meld je aan voor onze nieuwsbrief Educatie 4-12 jaar.

Meld je aan >

Heb je vragen?

Angela, Ilona en Laura helpen je graag. Als lees- en mediaconsulent 4-18 jaar zijn zij de aangewezen personen om al je vragen te beantwoorden. Of stuur een e-mail naar ons algemene adres: educatie@bibliotheeklekijssel.nl.