Welkom in De Voorleeshoek

Gepubliceerd op: 18 augustus 2022 13:43

De voorleesfilmpjes van De Voorleeshoek zijn ondergebracht in een nieuwe website: The Reading Corner. Je vindt hier boekenfilmpjes met de prachtigste prentenboeken voor kinderen van 0 tot 10 jaar.

De leukste prentenboeken

In deze filmpjes worden actuele prentenboeken voorgelezen. Het verhaal wordt ondersteund door de afbeeldingen uit het boek en door klassieke muziek. Boekenfilmpjes prikkelen de zintuigen en nemen je kind mee in een bijzonder verhaal.

Direct een filmpje bekijken in The Reading Corner

Gratis voor bibliotheekleden

Ben je lid van de Bibliotheek, log dan in en maak gratis gebruik van de Voorleeshoek/Reading Corner.
Klik op het startscherm van The Reading Corner rechtsboven op 'aanmelden', scroll dan naar beneden, naar 'log in via de Bibliotheek'.

Filmpjes kijken kan op veel manieren

Je kunt de voorleesfilmpjes van The Reading Corner/De Voorleeshoek bekijken op een telefoon, tablet, laptop of computer. Je gebruikt daarvoor de website of de app in de Google Playstore of de App-store.
Iedereen die voor de eerste keer gebruik maakt van de nieuwe website en app moet een nieuw account aanmaken. Je kunt hiervoor hetzelfde mailadres en wachtwoord gebruiken als bij de oude website.

QR-stickers op boeken in de Bibliotheek

Heb je in de Bibliotheek een boek geleend waarop deze sticker is geplakt? Dan staat er van dit boek ook een voorleesfilmpje voor je klaar in The Reading Corner. Mét beeld en muziek.

Honderd voorleesfilmpjes in andere talen

Spreek je thuis Marokkaans-Arabisch, Syrisch-Arabisch, Pools, Engels, Spaans of Turks?
Er zijn nu honderd voorleesfilmpjes beschikbaar waarin een prentenboek wordt voorgelezen in een van deze talen.

Meer voorleesfilmpjes vind je via de website van de Jeugdbibliotheek