Let op: tijdens Goede Vrijdag (29 maart) sluiten onze vestigingen om 17:00 uur, op Tweede Paasdag (maandag 1 april) zijn alle vestigingen gesloten.

Nieuw lesmateriaal voor school of thuis (9-12 jaar)

Gepubliceerd op: 27 januari 2021 14:44

Boeken luisteren of lezen kan ook als de bibliotheek gesloten is. Onze leesconsulent heeft nieuw lesmateriaal gemaakt bij drie spannende boeken.

Welk boek kies jij?

'Robotoorlog: geheime kracht': er verschijnen steeds meer gevaarlijke robots. Twee jongens worden lid van een geheime groep en leren technieken uit oude vechtsporten. Zullen ze de strijd winnen?
Bij het boek hoort ook de website: www.robotoorlog.nl.
Je kunt het boek lenen via de online bibliotheek: als e-book of als luisterboek

'Arme Rijk': een prachtig luistersprookje over de tegenstellingen tussen armoede en rijkdom.
Je kunt het boek lenen via de online bibliotheek: als luisterboek

'De zee kwam door de brievenbus': Zeeland, 1953. Als de storm rond het huis raast en het water alsmaar stijgt, moeten Liesje (8, ik-figuur) en haar familie naar zolder vluchten. Zullen ze op tijd gered worden?
Je kunt het boeken lenen via de online bibliotheek: als e-book of als luisterboek

Discussie en verwerking

In de lesbrief geven we je tips voor een gesprek over dit onderwerp. We sluiten af met een aantal verwerkingsopdrachten.

Download hier de lesbrief voor 'Robotoorlog: geheime kracht' [pdf]

Download hier de lesbrief voor 'Arme Rijk' [pdf]

Download hier de lesbrief voor 'De zee kwam door de brievenbus' [pdf]

Bekijk hier de lestips van 12 januari 2021