Lesmateriaal voor school of thuis (9-12 jaar)

Gepubliceerd op: 12 januari 2021 11:09

Als de bibliotheek gesloten is, kun je tóch boeken lezen of luisteren. Onze leesconsulent heeft lesmateriaal gemaakt bij drie verschillende boeken.

Welk boek kies jij?

'Alaska': Parkers hond Alaska moest weg, omdat haar broertje allergisch voor hem is. Op haar eerste schooldag ziet ze dat Alaska nu de hulphond is van haar klasgenoot Sven. Ze wil graag weer contact met Alaska, maar ze vindt Sven niet aardig.
Je kunt het boeken lenen via de online bibliotheek: als e-book of als luisterboek!

'De Zevensprong': naar aanleiding van een geheimzinnige brief gaat een jonge leerkracht op onderzoek uit. Op elk van de zeven wegen van de zevensprong heeft hij een wonderlijke ontmoeting.
Je kunt het boek lenen via de online bibliotheek: als e-book of als luisterboek!

'Wie niet weg is wordt gezien': het joodse meisje Rachel is acht jaar als de Tweede Wereldoorlog uitbreekt. In korte verhalen wordt verteld van een tijd van onderdrukking, vluchten, onderduiken en weer bevrijd worden.
Je kunt het boek lenen via de online bibliotheek: als e-book

Discussie en verwerking

In de lesbrief vind je tips voor een gesprek over het boek en het onderwerp. Ook vind je er diverse verwerkingsopdrachten.

Download hier de lesbrief voor 'Alaska'[pdf]

Download hier de lesbrief voor 'De Zevensprong' [pdf]

Download hier de lesbrief voor 'Wie niet weg is wordt gezien' [pdf]

Luisterboek