Let op: tijdens Goede Vrijdag (29 maart) sluiten onze vestigingen om 17:00 uur, op Tweede Paasdag (maandag 1 april) zijn alle vestigingen gesloten.

De Kinderjury Leesweken zijn begonnen

Gepubliceerd op: 8 februari 2023 12:20

Tijdens de Leesweken van 8 februari t/m 9 april worden alle kinderen aangemoedigd zoveel mogelijk boeken te lezen. Want hoe meer je leest, hoe meer plezier je beleeft aan lezen en hoe makkelijker het is om je favoriete boek te bepalen.

Wat is de Kinderjury?

Bij de Kinderjury beslissen alle kinderen van 6 tot 12 jaar met elkaar wat het mooiste kinderboek is dat in 2022 is uitgegeven. Dit gebeurt in twee leeftijdsgroepen: van 6 tot 9 jaar en van 9 tot 12 jaar. Deze jaarlijks terugkerende actie zorgt onder andere voor meer leesvaardigheid en beter kritisch lezen. Kritisch lezen zorgt voor beter lezen en ook voor meer plezier in lezen.

Kinderjury Leesweken

Tijdens de Leesweken t/m 9 april kunnen kinderen zoveel boeken lezen als ze willen. Het gaat dan om boeken die in 2022 zijn uitgegeven. Je vindt deze boeken op een speciale tafel in de Bibliotheek. Op de speciale Kinderjury-pagina van Hebban vind je tiplijsten met tips voor de leukste kinderboeken, voor beide leeftijdsgroepen. Deze tiplijsten zijn samengesteld door een comité van o.a. leerkrachten en jeugd-bibliothecarissen.

Kinderjury Stemweken

Na de Leesweken kunnen kinderen stemmen op hun favoriete kinderboek. De stemperiode is van 10 tot en met 24 april.

Bekijk de tiplijsten voor inspiratie