Let op: tijdens Goede Vrijdag (29 maart) sluiten onze vestigingen om 17:00 uur, op Tweede Paasdag (maandag 1 april) zijn alle vestigingen gesloten.

De Digitale Voorleestas

Gepubliceerd op: 20 december 2021 11:51

De Digitale Voorleestas

Een digitale tas met een prentenboek en opdrachtjes over dat boek. Een filmpje waarin het prentenboek wordt voorgelezen. En daarna lekker zingen, spelen en praten. Samen lezen was nog nooit zo leuk!

Speciaal voor kinderen van 2 tot 6 jaar

De digitale voorleestassen zijn gemaakt bij prentenboeken voor jonge kinderen. De opdrachten zijn eenvoudig uit te voeren. Samen een versje zingen, samen bewegingen maken met handen en armen, kleuren of tekenen en lekker veel samen praten.

Zo werkt het

Kies een prentenboek uit de lijst en open de pdf. Klik als eerste door naar het voorleesfilmpje. Daarna kun je de opdrachten doen. Om het filmpje te bekijken, moet je eerst inloggen met je bibliotheekabonnement.

Kies een prentenboek uit de lijst

Unieke voorleeservaring

Voorleesfilmpjes zijn goed voor de taalontwikkeling van kinderen. En ze zijn heel handig als je zelf even geen zin of tijd hebt. De Bibliotheek heeft verschillende digitale prentenboeken en voorleesfilmpjes. Voor sommige filmpjes moet je wel even inloggen met je bibliotheekpas. Voor kinderen tot 18 jaar is deze pas gratis.

Bekijk de andere voorleesfilmpjes

Je kunt de prentenboeken uit de Digitale Voorleestas ook in de bibliotheek lenen