Als taalvrijwilliger maak jij het verschil

Gepubliceerd op: 17 november 2021 11:31

Taalhuis Leerdam

Vind je het leuk om met taal en met mensen te werken? En beschik je over inlevingsvermogen en geduld? Met jouw hulp kunnen anderen meedoen in de maatschappij. Samen voor elkaar!

Wat is een taalvrijwilliger

Als taalvrijwilliger zet je je in om anderen te helpen met het verbeteren van basisvaardigheden als Nederlands spreken, lezen en schrijven. Je leert bijvoorbeeld aan een deelnemer hoe je e-mails schrijft, een bijsluiter leest of een sollicitatiegesprek voert.
Dit kan op verschillende manieren. Je begeleidt bijvoorbeeld een deelnemer een-op-een of je begeleidt (samen met iemand anders) een groepje.

Bekijk onze vacatures voor vrijwilligers bij het Taalhuis

Wat krijg jij ervoor terug?

• Je doet ervaring op met een groep deelnemers vanuit allerlei culturen.
  • Het geeft veel voldoening omdat je écht een verschil maakt voor mensen, juist voor mensen die vaak een negatieve ervaring met leren hebben.
  • Je kunt je persoonlijk ontwikkelen door middel van training, intervisie en persoonlijke begeleiding van de taaldocent.
  • Er is genoeg ruimte voor eigen inbreng.
  • Je ontvangt een gratis abonnement van de Bibliotheek.
  • Én je hebt leuke collega's!

'Ik leer er zelf ook van!': lees het interview met taalvrijwilliger Angela

Hoe zou jij het aanpakken? Doe de taalvrijwilligerscheck

Hoe is het om taalvrijwilliger te zijn?

De Bibliotheek is partner van Taalhuis Lekstroom.Wij zetten ons in om mensen te helpen hun basisvaardigheden verder te ontwikkelen. Door het (beter) leren van de taal, rekenen en digitale vaardigheden.