Een leven lang ontwikkelen voor iedereen

Dit is de nieuwe strategische visie voor 2024-2027 van de Bibliotheek Lek & IJssel. Deze
strategische visie vormt het kader voor de komende jaren en wordt geconcretiseerd in jaarplannen en projecten. Samen met inwoners, partners, medewerkers en vrijwilligers zullen wij deze visie omzetten in acties en resultaten. Hiermee houden we focus op datgene wat we elk jaar gaan doen en willen bereiken. We gaan met aandacht voor datgene wat nodig is aan de slag.

Na het doornemen van dit plan, nodigen wij je van harte uit om met ons de handen ineen te slaan en je gedachten, wensen en ideeën te delen via feedback@bibliotheeklekijssel.nl

Missie en Visie

Missie: De Bibliotheek Lek & IJssel is een laagdrempelige, lokale ontmoetingsplek en een informeel kennis- en informatiecentrum. We bieden inwoners van jong tot oud kansen en ondersteuning om leesplezier, kennis en vaardigheden te ontwikkelen.

Visie: Wij doen ons werk samen met inwoners, vanuit onze vestigingen met collectie en programmering. Samen met het onderwijs om kinderen en ouders te bereiken, met partners in het sociaal domein voorgroepen die ondersteuning kunnen gebruiken en samen met de lokale samenleving voor ontmoeting, beleving en dialoog.

Kernwaarden

Open: We zijn gastvrij, toegankelijk, zichtbaar en actief uitnodigend voor al onze inwoners.

Flexibel: We werken vraaggericht en zijn in staat om mee te bewegen met veranderende maatschappelijke behoeften.

Samen: We geloven in het motto “Samen kom je verder”. We werken structureel samen aan initiatieven en oplossingen met inwoners(-groepen), partners en andere bibliotheken.

Kundig: We laten onze rol en expertise zien als adviseur, coördinator, coach en facilitator.